Tajemství jako zásadní součást hry
Larp Mirrors of England je postaven na množství záhad a osobních tajemství, proto není žádoucí, aby si je hráči před hrou vyzradili, nebo spolu řešili, jak budou hrát konkrétní scény. Prvek překvapení nám přijde natolik zásadní, že jsme přesvědčeni, že by jeho vyzrazení mohlo zkazit prožitek ze hry.
Od 9. běhu je odtajněna existence Faerie jako samostatné herní skupiny. Pro hru je ale nadále zcela zásadní, aby si hráči a hráčky nesdíleli před hrou informace o tom, co se děje v druhé herní skupině.
Hra je převážně konverzační
Hra se odehrává především v uzavřených prostorách zámku a dala by se označit za konverzační drama o magii. Může se ovšem stát, že v průběhu hry nastanou poněkud akčnější situace – bude potřeba například zastavit zločince. V tom případě bude třeba rázně zakročit – je zcela v pořádku, když v takové chvíli sluha chytne dotyčného za flígr a přivede výtečníka k zodpovědnosti, dámě se udělá lehce mdlo a důstojník tasí šavli a v případě ohrožení ji i použije. V rámci hry ale půjde o zcela výjimečné situace a jistě je poznáte.
Jinak je konflikty mezi postavami žádoucí řešit rozmluvou, ke rvačce by dojít nemělo. Dámy se samozřejmě neperou a gentlemani budou v případě krize odtrženi dříve, než k něčemu takovému vůbec dojde.
Osobní vs. celkový příběh
Mirrors of England je hra s pevně nastaveným hlavním příběhem, na jehož běhu se hráči a hráčky podílejí plněním hlavních cílů svých postav. Hra je tedy oproti jiným více skriptovaná či spíše railroadová.
Více volnosti mají postavy v osobním příbězích. Každý z hrajících dostane předpřipravenou postavu s vlastními zápletkami a vazbami na ostatní postavy. Některé zápletky jsou postaveny kompetetivně. Soupeření a intriky jsou jedním z obsahů hry, cílem ale není hru vyhrát (a ani to nelze).
Může se stát, že v některých situacích upřednostníte řešení hlavní dějové linie před osobním dramatem a obráceně. Oběma liniím přikládáme stejnou důležitost.
Nerovnost ve hře
Všichni hráči jsou si rovni a každý z hráčů má připravený obsah hry nezávisle na tom, jakou postavu hrají.
Téma nerovnosti a sociálních rozdílů je ale důležitým tématem hry. Rozdílná práva mají lidé výše postavení oproti sluhům, muži oproti ženám, anglikáni proti katolíkům. Mezi lidmi z vyšší společnosti jsou také rozdíly a roli hraje původ, majetek a současné společenské postavení.
Co se týče postavení žen ve společnosti, hra reflektuje zejména právní situaci. To se například promítá do otázek dědického řízení po slečně Haywoodové. V ostatních případech než právních je ženská otázka závislá na konzervativním nebo liberálním nastavení postav. Velmi zjednodušeně lze říci, že konzervativci upřednostňují tradiční dělení společnosti, kdy je žena v pozadí a podporuje svého manžela, zatímco liberálové berou ženy jako rovnocenné partnery pro diskusi. Ani ti největší konzervativci nebudou ale na hře zakazovat ženám mluvit. Konzervativní a liberální názory zastávají ve hře muži i ženy.
Ve hře se neobjevuje téma sexuálního násilí nebo jiného násilí vůči ženám.
Panství Hurtfew Abbey v Anglii
Na panství Hurtfew Abby se sjíždí příbuzní a přátelé slečny Haywoodové, aby se s ní rozloučili na jejím pohřbu. Hráči a hráčky se ujmou rolí anglických dam a gentlemanů převážně z vyšších společenských vrstev, mezi postavami je i několik sloužících, které doprovázejí své panstvo a kteří jsou součástí našeho příběhu.
Ve hře se hráči a hráčky setkají se společenskými intrikami, romantikou, politikou, tajemnem a pravou anglickou magií. Postavy jsou svázané společenskými konvencemi a i ti největší rebelové musí dodržovat pravidla slušného chování a dbát na svou dobrou pověst.
Svět za zrcadlem ve Faerii
Faerie žije podle vlastních pravidel oddělená od světa smrtelníků. Tak to bude i v naší hře. Herní prostory Faerie jsou odděleny od prostor anglického panství a neproniká sem přirozené světlo. Hráčky a hráči jen zřídka opustí herní prostory Faerie (a někteří se ven nedostanou vůbec) a musí počítat s tím, že budou vystaveni méně osvětlenému prostoru, barevným světelným efektům a také neustálé hudbě, zvukům a vůním.
Obsahově se hra ve Faerii příliš neliší od obsahu v druhé herní skupině. Hra je také postavena na intrikách a politikaření, hrající se setkají i s romantikou a samozřejmě magií. Hra je volnější (ale stále obsahuje skriptované zápletky) a hra stojí na tom, že si hráčky a hráči sami vytváří způsoby, jakými mohou ostatním komplikovat život a pletichařit. Faerie je chaotická, živá a taky často zlá a krutá. Je potřeba počítat s tím, že se postavy vzájemně šikanují a ubližují si. V Anglii se sice občas ubližuje slovy a společenskou ostrakizací, ve Faerii je výsměch a trápení životním stylem. Hru ve Faerii tedy nedoporučujeme těm, kterým vadí být ve hře objektem šikany nebo ubližovat ostatním.
Je pro nás taky velmi důležité, aby ti, kteří hrají ve Faerii, udrželi tajemství a nesdíleli informace o zápletkách a reáliích s hráči a hráčkami z druhé skupiny.